“Prilog boljem (ne)razumijevanju Bosne i Hercegovine” naziv je izložbe radova umjetničkog i bratskog tandema, skulptora Adisa Elias Fejzića i grafičkog umjetnika Danisa Fejzića koja je otvorena sinoć u Bosanskom kulturnom centru (BKC) u Sarajevu.
Otvorena izložba radova “Prilog boljem (ne)razumijevanju BiH” braće Fejzić
“Prilog boljem (ne)razumijevanju Bosne i Hercegovine” naziv je izložbe radova umjetničkog i bratskog tandema, skulptora Adisa Elias Fejzića i grafičkog umjetnika Danisa Fejzića koja je otvorena sinoć u Bosanskom kulturnom centru (BKC) u Sarajevu.
To je njihova prva zajednička izložba o sagledanoj, doživljenoj i u više od 50 radova predočenoj priči koju Danis i Adis već godinama unazad, svako sa svojim senzibilitetom i sentimentom, doživljava, obrađuje i prerađuje, to je priča o Bosni i Hercegovini.
Danis nije odstupio od svog prepoznatljivog i jasno trasiranog puta, a primarno je klasični grafičar.
“Uspjeli smo ostvariti jedan zanimljiv konglomerat kvalitativnog i kvantitativnog, svega onoga što nedosanjana, nesretna, zlosretna, zakočena, traumatična, ranjena postdejtonska Bosna predstavlja”, kazao je Danis Fejzić.
S obzirom na to da je kipar, Adis se sarajevskoj publici predstavio šarolikim sadržajem, nekoliko kamenih skulptura, a prezentirao je i nekoliko slika na platnu i autorske crteže. To je za njega, kaže, kolažni tip izložbe iz serijala koji su nastali tokom godina rada, a koji korespondiraju i funkcioniraju u prezentaciji Bosne, sa svim mogućim nejasnoćama koje i Bosna ima.
On smatra da Danis u pristupu ima radikalni, kritički stav prema tamnijoj, lošijoj strani Bosne, a pritom ipak u sekvencama afirmiše i ono pozitivno.
“Za razliku od Danisa, ja grabim dobre stvari a pokoju i lošu i pokušavam i u njima nalaziti fuziju i način da se to premošćava, spaja i gradi u nešto bolje i ljepše”, kazao je Adis Fejzić.
Izrazio je nadu da u tom smislu možda mogu pomoći u izgradnji boljeg “(ne)razumijevanja” BiH.
Izloženi su portreti osnivača Bosne kralja Tvrtka i Kulina bana, potom grafike zalijepljene selotejpom, namjerno kaže Adis, jer je to slika Bosne, metafora odnosa prema kulturi.
Posjetioci mogu pogledati i ispise bosančicom, autohntonim pismom Bosne, ispisane molitve četiri glavne konfesije u BiH.
“Još uvijek se prema kulturi ponašamo ‘zalijepiti selotejpom’ i mi ne znamo šta da radimo sa onim najsvetijim i najljepšim što imamo, čime se rijetko koja država u svijetu može pohvaliti”, zaključio je Adis Fejzić.
Izložba će biti otvorena 15 dana, a posjetioci mogu uživati u najboljim ostvarenjima vrhunskih bh. umjetnika.